Prenumele este obligatoriu!
Numele este obligatoriu!
Prenumele este invalid!
Numele este invalid!
Adresa de email este invalidă!
Adresa de email este obligatorie!
Numărul de telefon este obligatoriu!
Adresa de email este deja înregistrată!
Parola este obligatorie!
Introduceți o parolă validă!
Introduceți minim 6 caractere!
Introduceți maxim 16 caractere!
Parolele nu sunt identice!
Vă rugăm să acceptați Regulamentul de Licitare!
Eroare de autentificare. Email-ul sau parola nu sunt corecte!
Licitaţia de Primăvară, inclusiv o colecție repatriată din Cehia și o colecție retrocedată de Muzeul Național de Artă al României #321/2019
9

Peisaj din Brănești

Ion Ţuculescu

1910, Craiova - 1962, Bucureşti
ulei pe pânză, 46,5 × 55,5 cm, semnat și datat dreapta jos, cu negru, "I. Țuculescu, (19)40"
Valoare estimativă: € 15.000 - 25.000

Starea de conservare: pentru informații tehnice, contactați ruxandra.dumitru@artmark.ro
Proveniență:
veche colecție privată românească, Cehia.
 
Timp rămas până la începerea licitației live

Descoperindu-și chemarea de artist cu doi ani mai timpuriu decât Van Gogh, pe care l-a prețuit, Ion Țuculescu avea să parcurgă o călătorie cromatică asemănător de intensă cu cel care i-a fost într-o certă măsură maestru. Îi dezvăluia opera în anul 1937, la Paris, când lua parte la Expoziția retrospectivă a artistului post-impresionist. Bagajul imaginar întregit la întâlnirea cu opera lui Van Gogh îi vor oferi aspirantului direcții clare, însă nu doar acesta va fi unicul pe care îl va lua ca reper în pictura sa, ci și pe maeștrii picturii românești, Petrașcu, Andreescu sau Luchian, pe care îi admira pentru execuție și pentru modalitățile de tratare a temelor. Atras de modernitate încă de la început, artistul va manifesta trăsături însuflețite de colorist, învăluind imaginile prin nuanțe puternic valorificate și contraste răsunătoare vibrante. Începând cu anii "40 însă, pictura sa va cunoaște notabile transformări. Un prim aspect este legat de consistența pastei pe care o va reduce evident. Un altul este legat de temele tratate, în această perioadă artistul începând să își aleagă atent subiectele- cum este cazul peisajelor, respectând spiritul locului, pe care îl convertește într-un laitmotiv interior. Noile transformări ale artei sale se fac remarcate în cadrul unei importante serii de peisaje, realizate în perioada 1940-1943, când peisajele sale se vor înscrie pe linia influențelor expresioniste, în unitate cu influențele impresioniste și cele post-impresioniste. Paleta sa de asemenea va cunoaște certe transformări, universul său rămânând realist iar imaginile capătând noi expresii. Tonurile puternice, intense, specifice și pure pe alocuri domină peisajele artistului, aflat sub influențe scânteietoare. (G.M.)

Bibliografie

Comarnescu, Petru, Țuculescu, Ed. Meridiane, București, 1974.

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citiți mai multe aici.
x