Prenumele este obligatoriu!
Numele este obligatoriu!
Prenumele este invalid!
Numele este invalid!
Adresa de email este invalidă!
Adresa de email este obligatorie!
Numărul de telefon este obligatoriu!
Adresa de email este deja înregistrată!
Parola este obligatorie!
Introduceți o parolă validă!
Introduceți minim 6 caractere!
Introduceți maxim 16 caractere!
Parolele nu sunt identice!
Vă rugăm să acceptați Regulamentul de Licitare!
Eroare de autentificare. Email-ul sau parola nu sunt corecte!
Licitația de Toamnă - Top 100 Mari Maeștri ai Artei Românești #266/2017
5C

Margine de sat

[1879-1881]

Ioan Andreescu

1850, Bucureşti - 1882, Bucureşti
ulei pe carton, 12 × 18 cm, semnat dreapta jos, cu negru, "Andreescu"
Valoare estimativă: € 15.000 - 25.000

Starea de conservare: pentru informații tehnice, contactați ruxandra.dumitru@artmark.ro
Proveniență:
colecția istorică a familiei Bușulenga. Opera a aparținut inițial lui Cezar Bușulenga, unul dintre frații lui Apostol Bușulenga, soțul lui Zoe Dumitrescu-Bușulenga. După 1977 opera intra în colecția lui Nicolae Bușulenga, al treilea frate Bușulenga.
Informații documentare:
Pe verso, autentificare: "Peisagiul pictura în ulei pe carton autentic de I. Andreescu, semnat dreapta jos. J. Al. Steriadi".
 
Adjudecat: € 24.000

La 29 de ani, în 1879, Ioan Andreescu ajungea în Paris, unde se înscria la binecunoscuta Academie Julian. Chiar dacă o va frecventa cu întreruperi până în 1881, anul reîntoarcerii în țară, Andreescu nu va resimți în urma contactului influențe ce au depășit granițele atelierelor de creație. Poate și lipsa unor nume mari din rândul culturii franceze a transformat vizitele pictorului doar în etape de studiu de laborator în care, dincolo de cercetare și exercițiu, a căutat să își desăvârșească unele procedee exclusiv coordonate de tehnică. După câteva luni petrecute la Paris, Andreescu pleacă la Barbizon, moment intuitiv în cariera artistului. Aici pictorul își va racorda stilul la un concept artistic atât de specific în istoria artei, colonia de la Barbizon fiind recognoscibilă printr-un bagajul viziual unic. Integrarea lui Andreescu în Școala barbizonistă o putem interpreta ca o afinitate evidentă a acestuia în pictarea motivelor identificabile în operele tuturor celor ce au lucrat acolo. Interioarele de pădure, peisajele de la marginile bălților, micuțul orășel sau priveliștile cu stânci, așa cum le găsim și la Grigorescu, abundă în creația andreesciană specifică perioadei în cauză. Partea interesantă în ceea ce privește creația andreesciană la Barbizon constă în maniera picturală abordată. "Porțiunile pânzei nu sunt pictate fiecare pe rând, metodic, cum o cerea disciplina academică, ci pe încercate: o tușă crește peste alta, efectul de pastă, de o picturală materialitate, se îmbină cu efectul de lumină, concurând la sugerarea spațiului și volumelor; structura este realizată prin echilibrul maselor și raporturilor fine de valori" (Radu Bogdan, "Andreescu", vol I, 1969, pag. 117).

Bibliografie

BOGDAN, Radu, "Andreescu",Vol I, Ed. Meridiane, București, 1969
MEREUȚĂ, Iulian, "Andreescu", Ed. Meridiane, București, 1972

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citiți mai multe aici.
x