Prenumele este obligatoriu!
Numele este obligatoriu!
Prenumele este invalid!
Numele este invalid!
Adresa de email este invalidă!
Adresa de email este obligatorie!
Numărul de telefon este obligatoriu!
Adresa de email este deja înregistrată!
Parola este obligatorie!
Introduceți o parolă validă!
Introduceți minim 6 caractere!
Introduceți maxim 16 caractere!
Parolele nu sunt identice!
Vă rugăm să acceptați Regulamentul de Licitare!
Eroare de autentificare. Email-ul sau parola nu sunt corecte!
Licitația de Artă Postbelică și Contemporană #255/2017
11

Sfere

[1994]

Paul Neagu

1938, Bucureşti - 2004, Londra
creion şi acuarelă pe hârtie, 56 × 76 cm, semnat, intitulat şi datat pe verso, în creion, "Paul Neagu, Unnamed,1994"
Valoare estimativă: € 3.000 - 4.000

Starea de conservare: pentru informații tehnice, contactați ruxandra.dumitru@artmark.ro
 
Adjudecat: € 5.000

Născut la București, în 1938, Paul Neagu a profitat de momentul deschiderii către occident de la sfârșitul anilor "60, pentru a pleca la Edinburgh. Un an mai târziu, în 1970, s-a stabilit la Londra, iar din 1976 a devenit cetățean britanic. Neagu s-a afirmat artistic în perioada anilor 60 – 70 – perioada instabilă a experimentelor artistice europene, marcate de intelectualizarea procesului artistic în virtutea moștenirii lăsate de Duchamp și de apariția lui John Cage, cel care avea să teoretizeze happening-ul și să influențeze decisiv apariția grupării Fluxus. Până la înscrierea la Academia de Arte Plastice, în 1960, Neagu a fost angajat CFR, electrician și a făcut cartografie. În timpul facultății a studiat cu Octav Angheluță și a luat contact cu neorealismul italian. Perioada anilor 60 -70 este marcată de experimente în zona media, perfomance și instalații, happening - elemente ce au contribuit la dezvoltarea unui nou limbaj artistic. Arta conceptuală și Minimalismul, grupări artistice ca Fluxus ori Recherches Visuelles vizau dematerializarea obiectului, transformarea vieții în artă. Începând cu anii "70 a dezvoltat un limbaj sculptural care i-a permis să creeze o serie de monumente pub-lice. Primele experimente în această direcție apar odată cu cercetarea în zona reprezentării și deconstrucției, rezultatul fiind Obiectele Palpabile (Receptaculi). Tot în anii "70 crează Hyphen-ul – ceea ce părea a fi la început o masă de lucru neconvențională - cu trei picioare, expus în 1975 la Muzeul de Artă Modernă din Oxford. Neagu s-a întors la motivul hyphenului aproape trei decenii la rând, redesenându-l și construindu-l în diverse materiale, dar și ca generator al ""Celor nouă stații catalitice"". Paralel cu dezvoltarea conceptului de Stații catalitice, din anii "80, Neagu începe să lucreze la sferele din oțel, sculpturi organizate în ansambluri și nenumite.

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citiți mai multe aici.
x