Prenumele este obligatoriu!
Numele este obligatoriu!
Prenumele este invalid!
Numele este invalid!
Adresa de email este invalidă!
Adresa de email este obligatorie!
Numărul de telefon este obligatoriu!
Adresa de email este deja înregistrată!
Parola este obligatorie!
Introduceți o parolă validă!
Introduceți minim 6 caractere!
Introduceți maxim 16 caractere!
Parolele nu sunt identice!
Vă rugăm să acceptați Regulamentul de Licitare!
Eroare de autentificare. Email-ul sau parola nu sunt corecte!
  • Prima licitație de filatelie

    Licitația de Filatelie
    12 octombrie 2017, ora 19.30

     După ani de zile în care nu au mai avut loc licitații publice de filatelie,  Artmark reînvie această tradiție în România. “Regina pasiunilor” în secolul al XIX-lea, Filatelia a început la noi în jurul anului 1860. În prezent, timbrele istorice sunt considerate drept adevărate simboluri naționale, alături de steag, imn și stemă.

    Fie că este vorba despre un Timbru Cap de Bour de 108 parale, Moldova, 1858 (preț de pornire între 3.000 și 5.000 de euro, în funcție de calitățile acestuia) sau despre un Timbru Black Penny (primul timbru din lume care a apărut în Marea Britanie în 1840) (preț de pornire 25 de euro), bucuria de a avea în mână o istorie "dantelată" este pentru colecționari un izvor de admirație și valoare.

    Timbru Napoleon al III-lea, de 5 franci, Franţa,1868

    De fapt, pasiunea pentru Filatelie este pasiunea pentru istorie. Și nu de puține ori filateliștii au ocazia să descopere povești absolut inedite.

    Curierul Român, expediat soţiei lui Mihail Kogălniceanu

    „Pe cât era de urât, cu un corp diform, avea un farmec nediscutat şi o autoritate necontestată, de câte ori lua o cauză bună în mână. Acelaşi farmec îl exercita asupra femeilor, care în mare parte au fost cauza neliniştitei sale vieţi şi deselor nevoi de bani”, scria Sabina Cantacuzino (fiica lui Ion C. Brătianu) despre viaţa amoroasă a lui Kogălniceanu. Înainte de a fi căsătorit și chiar și în timpul căsătoriei, marele om politic se lăuda cu un palmares de sute de amoruri. Nu știm exact unde se afla Kogălniceanu la 22 iunie 1891, când soția sa, Ecaterina Jora, primea la Iași Ziarul Curierul Român", francat cu un timbru "Carol - cifra în patru colţuri", de 1,5 bani (preț de pornire 70 de euro).

    Scrisoare de doliu, posibil scrisul reginei Elisabeta, francată cu un timbru “Spic de grâu” de 50 de bani
    Ne întrebăm de asemenea câtă tristețe era în sufletul reginei Elisabeta atunci când își trimitea condoleanțele la 29 mai 1908, de la Palatul Regal din Bucureşti la Strasburg, printr-o Scrisoare de doliu, francată cu un timbru “Spic de grâu” de 50 de bani (preț de pornire 50 de euro).

    Bloc de timbru suvenir, semnat de mareşalul Petain, Franţa, 1943, însoţit de certificat de autenticitate

    Nu de puțin interes pentru filateliști este și Blocul de timbru suvenir (preț de pornire 150 de euro), emis cu ocazia Zilei Naționale a Timbrului (10 oct. 1943) semnat olograf de mareșalul Pétain, cel care își câștigase o bună reputatia după batalia de la Verdun din 1916, dar aproape că își pierduse viața datorită nefericitelor alianțe din timpul regimului de la Vichy.

    Timbru Ochi de Bou, de 90 de reali, Brazilia, 1843Pereche verticală tête-bêche Cap de Bour, de 5 parale, Moldova, 1858

    Licitația Artmark din data de 12 octombrie oferă multe alte surprize pasionaților de Filatelie. Câteva dintre acestea ar fi: Perechea verticală tête-bêche "Cap de bour", de 40 de parale, pe hârtie albă, Moldova, 1858 (preț de pornire 2.500 de euro), Timbrul Napoleon al III-lea, de 5 franci, Franţa, 1868 (preț de pornire 1.000 de euro), Timbrul  Newspapers Periodicals, de 10 dolari, Statele Unite ale Americii, 1895 (preț de pornire 1.000 de euro), Timbrul Ochi de Bou, de 90 de reali, Brazilia, 1843 (preț de pornire 450 de euro) etc.

     Timbru Newspapers Periodicals, de 10 dolari, Statele Unite ale Americii, 1895

    Licitația de Filatelie va avea loc online pe platforma Artmark LIVE. Îi invităm pe cei interesați să își creeze din timp un cont și să își anunțe ofertele înregistrându-se aici: https://www.artmark.ro/live/.

  • Învingătoare

    Artmark, Palatul Cesianu-Racoviță
    Licita
    ția Doamnelor Artelor Frumoase Românești

    3 octombrie 2017, ora 19.30

    “Cred că femeia când va ajunge să se cunoască pe ea însăși,  va grăbi evoluția societății” spunea în 1916 Cecilia Cuţescu-Storck, prima femeie profesoară la şcoala de Arte Frumoase din Bucureşti şi prima femeie profesoară la o universitate de artă din Europa. Și tot în 1916 apare la Bucureşti asociaţia "Femeile pictore şi sculptore", întemeiată de artistele Cecilia Cuţescu-Storck, Olga Greceanu şi Nina Arbore, ce va fi susţinută, pe rând, de Regina Elisabeta şi de Regina Maria.

    Surori, Ghislaine Lambert

    Licitația Artmark intitulată Licitația Doamnelor Artelor Frumoase Românești are ca deziderat recuperarea personalităţilor artistice feminine, care au marcat pictura românească modernă, unele dintre ele uitate, altele reconsiderate în ultimii ani. Selecția de opere este cu totul specială întrucât susţine această “cauză” și aduce un elogiu spiritului cu totul original al plasticienelor românce.

    Nunta la Nice, Magdalena Radulescu

    Magarusul negru, Lucia Dem Balacescu

     

    Rodica Maniu Mützner, Nutzi Acontz, Micaela Eleutheriade, Elena Popea, Magdalena Rădulescu, Margareta Sterian, Lucia Dem(etriade) Bălăcescu sunt doar o mică parte din numele care au marcat prin opera lor cultura națională, și care, prin participarea lor activă, au grăbit procesul de emancipare a femeilor în societate și în viața artistică.

    Interior la Balcic, Nutzi Acontz

     

    Deși multe dintre ele au avut destine frânte (cum este spre exemplu cazul Adinei Paula Moscu care se sinucide, ori al Minei Byck Wepper), artistele noastre au creat o operă particulară, îndrăzneață, care a avut succes atât în țară, cât și la nivel european. Apreciate de critica străină a vremii, multe dintre ele se întorceau de la Expozițiile Internaționale cu medalii de aur, argint sau bronz,  participau cu regularitate la Saloanele Oficiale și aveau, mai ales datorită lobby-ului Reginei Maria, expoziții personale.

    Dobrogea, Rodica Maniu

     

    Școlite la Viena, München, Roma, Paris, Doamnele Artelor Frumoase Românești au avut ca maeștri artiști renumiți în epocă, cum ar fi Matisse, Lhote, Kandinsky, Brâncuși.

    Flori de câmp, Margareta Sterian

    Influențe ale altor artiști importanți precum Cézanne, Derain, Bonnard, Duffy, Marquez se pot “citi” în lucrările prezente în licitația Artmark din seara de 3 octombrie. Dintre acestea amintim: Surori  de Ghislaine Lambert (8.000 - 12.000 de euro), Nuntă la Nice de Magdalena Rădulescu (5.000 - 6.000 de euro), Lectură de Nadia Grossman-Bulighin (2.500 - 3.500 de euro), Flori de câmp de Margareta Sterian (1.500 - 2.500 de euro), Crizanteme de Mina Byck Wepper (1.200 - 1.800 de euro), Promenadă în parc de Luca Dem Bălăcescu (1.000 - 1.600 de euro), Interior la Balcic de Nutzi Acontz (1.000 - 1.600 de euro), Dobrogea de Rodica Maniu Mützner (1.000 - 1.500 de euro), Costum de sărbătoare de Elena Popea (900 - 1.500 de euro), Pe gânduri de Ileana, Principesă a României (900 - 1.500 de euro).

  • Prietenul la nevoie se cunoaște

    Athénée Palace Hilton, București
    Licita
    ția Colecției Ninette Schapira & Gheorghe Răut
    27 septembrie 2017, ora 20.30

     

    În aceleași acorduri cu Festivalul George Enescu aflat în plină desfășurare, Artmark aduce pe simeze nu doar o expoziție, ci o importantă moștenire artistică.

    Th. Pallady, Lectura (Yvonne Cousin in atelierul din Place Dauphine)

    O colecție istorică adusă de la Paris este prilejul unei inedite expoziții dedicate operei lui Theodor Pallady, deschise până în data de 26 septembrie la Galeriile Artmark (Str. C. A. Rosetti, 5). Expoziția precede Licitația Colecției Ninette Schapira & Gheorghe Răut.

    Fotografie reprezentandu-l pe George Enescu, cu dedicatia olografa catre Gheorghe Raut

    În calitatea lor de prieteni foarte apropiați cu Enescu la Paris, Ninette Schapira (singura fiică a Ghitei Mendel Schapira, pianistă și parteneră de sonate a lui George Enescu) și Gheorghe Răut (director pe atunci al filialei Băncii Marmorosch Blank din capitala Franței) intră în istoria întunecată a securității românești din perioada 1950-1960. Atât Răut cât și Schapira sunt urmăriți și raportați în notele informative legate de ultimii ani de viață ai lui Enescu, fiind considerați răspunzători de contractul semnat de compozitor cu editura Salabert, cea care deține încă din 1954 drepturile pentru mare parte din creația acestuia.

    Th. Pallady, Pe ganduri

    Th. Pallady, In fotoliu

    Dar Răut nu a fost prieten doar cu Enescu. El a fost un admirator și un bun prieten și al maestrului Theodor Pallady, cu care a locuit în același imobil din inima Parisului timp de aproape douăzeci de ani. Când în 1940, Theodor Pallady pleacă la Bucureşti pentru deschiderea unei expoziţii, grija pentru restul de lucrări rămase în atelierul său îi revine lui Răut.

    Nu știm cu siguranță dacă în 1968 Gheorge Răut a donat sau a fost constrâns “să doneze” statului român o parte din colecţia sa de artă ce cuprindea o selecție importantă a picturilor marelui său prieten Pallady. Cert este însă că în 1971 a fost inaugurat, în vechea casă Melik, Muzeul Theodor Pallady, cuprinzând o parte din colecția Răut.

    Th. Pallady, La oglinda

    Expoziția Artmark, pe simeze între 13 și 26 septembrie, reunește colecția nedonată, păstrată de Răut pentru sine la Paris, precum și parte din colecția sa ulterioară donației către statul român.

    Th. Pallady, Cafe de la Regence

    Th. Pallady, Nud in oglinda

    Printre lucrările importante se numără o serie de picturi (Lectură (Yvonne Cousin în atelierul din Place Dauphine), 18.000 - 25.000 de euro; Natură statică cu flori și struguri, 12.000 - 18.000 de euro; La oglindă, 7.000 - 10.000 de euro), dar și desene, acuarele și gravuri (În fotoliu, 600 – 900 de euro; Pe gânduri , 400 – 600 de euro; Nud în oglindă, 500 – 700 de euro etc.).

    Între piesele cu caracter memorabilia, expoziția cuprinde și o Fotografie reprezentându-l pe George Enescu, cu dedicația olografă către Gheorghe Răut (preț de pornire, 100 de euro), schițe ad-hoc pe bilete de cafenea (Café de la Régence (350 – 550 euro), scrisori sau cărți poștale inedite, vechi icoane pe sticlă, precum și câteva lucrări semnate de Catul Bogdan, Jean Alexandru Steriadi sau de alți artiști prieteni ai lui Răut sau Pallady.

  • Arta înseamnă și bani

    O nouă meserie dobândită în regim e-learning! Cursurile Artmark de consultanță în artă, care până acum se desfășurau la sediul casei de licitații, pot fi urmărite începând de astăzi și în regim e-learning.

    Art Consultant este un program unic în România, care își propune să formeze o nouă categorie de specialiști în piața de artă, consultanții de artă. Timp de 20 de zile, cursanții au șansa de a învăța de la cei mai buni! Dr. Doina Păuleanu, Dr. Tiberiu Alexa, Manuela Plăpcianu, Ioana Ciocan sunt doar câteva dintre numele  cu greutate și experiență în domeniu.

    Platforma Art Consultant oferă acces direct la o serie de cursuri ce fac mult mai accesibile noțiuni de istoria și teoria artei, precum şi metode de vânzare și negociere în piața de artă. Fiecare material video este însoţit de un set de întrebări la care trebuie răspuns corect pentru a putea accede la nivelul următor. Numai celor care vor finaliza toate modulele li se va înmâna diploma Art Consultant!

    În funcţie de rezultatele obţinute pe platforma Art Consultant, de CV-ul trimis şi de participarea la interviul decisiv, se va semna un contract de practică valabil 6 luni în cadrul Casei de licitații Artmark.

    Sub îndrumarea unui vânzător Artmark cu experiență, pe parcursul practicii, consultanții de artă vor fi monitorizați și evaluați lunar cu scopul de a-i ajuta să se perfecționeze și să-și modereze punctele slabe prin accentuarea și dezvoltarea punctelor forte. Cei mai buni vor semna un contract de pe termen nedeterminat cu Artmark.

    Garantăm accesul în culisele pieței românești de artă printr-o platformă performantă!

    Pentru a aplica, se complează datele personale în formularul prezent pe site şi se trimite un CV pe adresa hr@artmark.ro. Informații suplimentare la: 0757 026 455.

  • O Enigmă mai puțin

    Seara de 11 iulie a adus casei de licitații Artmark multe surprize plăcute. Cele două vedete ale Licitației de Arme de Colecție și Militaria au fost îndelung aplaudate. Aceasta a fost Licitația de Militaria cu cele mai bune rezultate din cele cinci ținute până acum de casa Artmark, fapt ce dovedește un solid interes pentru astfel de obiecte, precum și internaționalitatea acestora.

    182

    Misterul ENIGMEI a fost dezlegat. Mașina de criptat ENIGMA, produsă în 1941 la Berlin de Heimsoeth & Rinke, a fost foarte dorită , în “luptă” aruncându-se 7 participanți distincți.  Pornind de la un preț de 9.000 de euro, lotul a fost adjudecat în 24 de pași de licitare de către un participant online din țară pentru 45.000 de euro. România ar putea ascunde alte astfel de maşinării de criptat rămase încă nedescoperite, întrucât țara noastră a fost aliat al Germaniei naziste până în 1944 în cel de-al II-ea Război Mondial.

    Pusca lui N. Ceausescu.

    Nici puşca de vânătoare Holland & Holland, fabricată pentru Regele Carol II și confiscată şi modificată pentru Nicolae Ceauşescu nu a trecut neobservată. Aceasta s-a vândut cu suma de 32.500 de euro (preț de pornire 12.000 de euro) în 15 pași de licitare.

    Ion Tuculescu, Toteme cazute 39

    Cu un total de aproximativ 225.000 de euro, Licitaţia de Artă Postbelică şi Contemporană a fost cea mai bună licitație de vară dedicată artei tinere din iulie 2013 până în prezent, ceea ce indică o tot mai largă deschidere a pieței de artă pentru artiști contemporani consacrați. Licitația a încântat publicul și a adus mai multe recorduri de autor, printre care: “Week-end” de Șerban Savu a fost adjudecat pentru 17.000 de euro (preț de pornire 6.000 de euro), iar “Căi paralele”de Marin Gherasim s-a vândut pentru 4.000 de euro (preț de pornire 2.000 de euro). Tot în cadrul licitației Artă Postbelică şi Contemporană, opera lui Ion Ţuculescu, "Toteme căzute", a fost adjudecată pentru 60.000 de euro (al doilea preț din 2017 pentru artist).

  • Una dintre ultimele enigme rămase

    Artmark – Palatul Cesianu-Racoviță
    Licita
    ția de Arme de Colecție și Militaria

    11 iulie 2017 Artmark prezintă în Licitația de Arme de Colecție și Militaria maşinăria "ENIGMA I" (preţ de pornire: 9.000 de euro). Produsă de Heimsoeth & Rinke (Berlin, 1941), mașinăria este funcțională și a fost folosită de Armata Germană (Wehrmacht) în cel de-al II-lea Război Mondial.

    Iată povestea ei:

    1918 Inventatorul german Arthur Scherbius construiește o mașină criptografică care are la bază discul de cifrare creat în secolul al XV-lea de către celebrul arhitect italian Leon Battista Alberti.

    1923 Invenția lui Arthur Scherbius devine prima variantă a maşinii de criptare ENIGMA.

    1932 Varianta finală a ENIGMEI, cunoscută sub denumirea ENIGMA I, a fost destinată Armatei Germane. Toate drepturile de autor, precum și cele comerciale, au trecut sub autoritatea Armatei Germane.

    Aproximativ 158,9 trilioane de configurații si tot atâtea enigme ar putea să genereze celebra mașinărie care a jucat un rol atât de important în desfășurarea deflagrației ce a dus la pierderea a 72 de milioane de vieți omenești.

    Iunie 2017 Una dintre rarele mașini de criptat ENIGMA a fost vândută de casa de licitații Christie`s la un preț record de 547.500 USD.

  • Ceaușescu, vânătorul cel vânat

    Marți, 11 iulie 2017, ora 20.30, Artmark - Palatul Cesianu-Racoviță

    Licitația de Arme de Colecție și Militaria

    “Vedeți? V-am făcut planul la carne!” glumea Nicolae Ceaușescu la una dintre celebrele sale partide de vânătoare. O plăcere sadică, pentru care dictatorul făcuse o adevărată pasiune, iar cei din jurul lui se grăbeau  să o satisfacă. Vânătorile prezidențiale erau bine regizate dinainte. Ceaușescu avea păduri rezervate lui în exclusivitate, iar România era pentru el un imens teren de vânătoare.

      Pusca lui N. Ceausescu detaliu

    De regula, Nicolae Ceaușescu era însoțit la vânătoare de un aghiotant care îi purta armele, printre ele, dictatorul deținând și trei carabine duble expres, marca Holland &Holland.

    Licitația Artmark din seara de 11 iulie prezintă Pușca de vânătoare Holland & Holland (preț de pornire 12.000 de euro) fabricată în 1933 la comanda șefului Legației Regale a României la Tirana, pentru Regele Carol II, decorată cu aur, confiscată și modificată apoi pentru Nicolae Ceaușescu.

    Pusca lui N. Ceausescu..

    Pușca, având seria 505, este o armă de vânătoare funcțională, ce a fost comandată cu talpă din os, lunetă Zeiss și ornamente ovale, din aur, cu cifra Regelui și coroana regală. În prezent, pușca are elementele decorative metalice înlocuite cu unele din aur de 18K, cele două platini având inscripția “Holland & Holland”, iar în partea inferioară a patului având un element metalic inscripționat cu semnătura “N. Ceaușescu”. Greutatea totală a pieselor din aur depășește 200 gr.

    Într-o Românie cu un potenţialul cinegetic foarte mare, Ceaușescu a obținut 398 de medalii, precum și o captură impresionantă: un mistreț de peste 300 de kg. Doar alte două trofee l-au depăşit pe cel al dictatorului: unul din Bulgaria, celălalt din fosta URSS.

    Ultima partidă de vânătoare a dictatorului a avut loc în 10 decembrie 1989, cu 15 zile înainte de a fi pus el însuși în ipostaza de “vânat”.

  • Eminescu, sufletul românilor de pretutindeni

    Joi, 22 iunie 2017, ora 19.30, Artmark - Palatul Cesianu-Racoviță

    Licitația unei colecții Mihai Eminescu

    Numit hiperbolic de la “Luceafăr” la “Poet nepereche”, Eminescu rămâne în cultura națională drept un mare poet liric și un liant al românilor de pretutindeni.

    fotografie inedita Veronica Miclecartea de vizita a lui M. Eminescu

    Licitația unei colecții Mihai Eminescu conține obiecte de o mare încărcătură emoțională, legate de destinul poetului: o fotografie rară de Bernhard Brand din biblioteca Petre Popescu Gogan (arhivar al Academiei Române) reprezentând un portret de la 19 ani (preț de pornire: 800 euro); din aceeași colecție o fotografie inedită a Veronicăi Micle (preț de pornire: 800 euro). Acestora li se adaugă cartea de vizită a poetului ca prim redactor al ziarului “Timpul” (preț de pornire: 200 euro).

    cufarul lui Mihai Eminescu

    O piesă inedită este și cufărul marcat "M. Eminovici" (preț de pornire: 5.000 euro). Acesta a aparţinut marelui poet de-a lungul întregii sale vieţi. Călător în ţară şi în Europa, de la vârsta de 8 ani, Eminescu transforma banalul geamantan într-un tovarăş nelipsit.

    Poesii de Mihail Eminescu, Bucuresti, editura Socec, 1884, editia Princeps in coperta originala

    Tot în seara de 22 iunie vor fi prezente în licitație numeroase ediții princeps. Dintre acestea amintim: "Poesii de Mihail Eminescu", Bucureşti, editura Socec, 1884, ediţia Princeps în coperta originală, piesă bibliofilă de raritate extremă (preț de pornire: 6.000 euro). Această ediție conține, după cum nota Titu Maiorescu în prefață: “Scrierile poetice, chiar și cele începătoare, ale unui autor, care a fost înzestrat cu darul de a întrupa adânca sa simțire și cele mai înalte gândiri într-o frumusețe de forme, sub al cărei farmec limba română pare a primi o nouă viață.”

    Mihai Eminescu, Poesii, colecția completă a tuturor editiilor Maiorescu

    De mare însemnătate culturală sunt și: "Poesii", colecția tuturor edițiilor Maiorescu (edițiile I-XVI, 1883-1936), singura de acest fel completă (preț de pornire de 9.000 de euro); Almanachul "România Jună", anul I, conținând princepsul poeziei "Luceafărul", cu coperta originală, 1883 (preț de pornire: 1.000 euro), Revista "Familia" anul V, conținând princepsul poeziei "Domnului F.J.", 1869 (preț de pornire: 600 euro),  Veronica Micle, "Poesii", ediție princeps, 1887 (preț de pornire: 1.500 euro).

    Convorbiri literare, anii I-XXV, cuprinzand majoritatea primelor aparitii literare ale clasicilor romani din a doua jumatate a sec. XIXScrisoare redactata si semnata olograf de Capitan Matei Eminovici (Eminescu) catre editorii Saraga, 1897

     

    Printre rarități mai menționăm și: "Convorbiri literare", anii I-XXV, cuprinzând majoritatea primelor apariții literare ale clasicilor români din a doua jumătate a sec. XIX, printre care Eminescu, Creangă, Alecsandri, Negruzzi etc, 1867-1892 (preț de pornire: 5.000 euro); o scrisoare redactată şi semnată olograf de Căpitan Matei Eminovici (Eminescu) către editorii Șaraga, 1897 (preț de pornire: 1.700 euro); George Călinescu, "Viața lui Mihai Eminescu", ediția I, 1932, un exemplar ce poartă autograful Reginei Maria (preț de pornire: 600 euro).

  • 87 de elemente diferite

    Marți, 20 iunie 2017, ora 19.30, Radisson Blu Hotel, București

    Licitația de Vară

     1883

    • Primul tren Orient Express este pus în circulație pe ruta Paris - Constantinopol. Trenul trece și prin București.
    • România aderă la Tripla Alianță.
    • Începe construcția Castelului Peleș.
    • Claude Monet pictează “Doamna cu umbrelă”.
    • Theodor Aman pictează “După petrecere (Natură statică cu fructe și vin franțuzesc)”.

     

    “Având o firească aplecare spre traiul rafinat, spre petrecerile de societate pe care le organiza în casa lui – serate, supeuri, onomastici, baluri costumate și concerte, pe care apoi le așterne cu penelul în mici tablouri de mare forță evocatoare – artistul devine cronicar monden al timpului și al lumii sale, înscriindu-se pe aceeași linie cu francezul J.J. Tissot, cu belgianul Afred Stevens, cu italianul Giovanni Boldini, cu spaniolul Mariano Fortuny y Carbo și cu americanul William Merritt Chase” (Adrian-Silvan Ionescu).

    Această mondenitate a lui Aman poate fi percepută și în naturile sale statice, care ne redau imaginea exactă a stilului de viaţă al artistului. Opera “După petrecere (Natură statică cu fructe și vin franțuzesc)” (120.000 - 180.000 euro) din Licitația Artmark impresionează prin măiestria și finețea cu care Theodor Aman reușește să redea texturi și senzații, descriind nu mai puțin de 87 de elemente diferite. Fructe, flori, o sticlă de champagne, un surtout de table decorat cu putti, veselă și obiecte de argint, toate într-o dezordine scenografică, care ne duce cu gândul la un adevărat festin al simțurilor. Iar musca, un trompe l'oeil înadins creat de artist, este o preluare ludică a motivului din picturile flamande.

    Lucrarea avea să stea în posesia lui Theodor Aman câțiva ani după pictarea ei în 1883, ocazie cu care este din nou “pictată”, devenind unul dintre “personajele” tabloului “Doamna Aman cu nepotul”, o descriere picturală minuțioasă a atelierului pictorului, tablou astăzi expus în Muzeul Aman (nr. inv. 99). Ulterior va ajunge în colecția din Cluj a profesorului universitar Mircea Mihăilescu (1920-2006), devenind una dintre piesele centrale ale colecției sale.

  • Nevăzută vreme de 100 de ani

    Marți, 20 iunie 2017, 19.30, Radisson Blu Hotel, București

    Licitația de Vară

     

    În premieră în piaţa românească de artă, cea mai importantă pictură de Samuel Mützner, pictorul român călător, va fi scoasă la licitație în data de 20 iunie. “Curtezane din Shimabara” (150.000 - 250.000 euro) este o capodoperă a artistului – și probabil cea mai importantă operă a impresionismului românesc.

    În timpul petrecut la Giverny în preajma lui Monet, Samuel Mützner intră în contact cu colecția de stampe japoneze a maestrului impresionismului, îndrăgostindu-se iremediabil de această lume ancestrală, pitorească și autentică.

    Pictorul român, renumit pentru numeroasele sale călătorii de studiu, ajunge în vara lui 1912 pe tărâmuri nipone. Din 1912 și până la începutul anului 1915, Mützner locuiește și pictează în comunitățile tradiționale japoneze. Va locui cel mai mult în Kyoto, capitala imperială la acea oră, locul unde își desfășurau activitatea marii maeștri ai stampelor.

    “Curtezane din Shimabara” reprezintă o bornă în creația lui Mützner, fiind descrisă în carnetul-jurnal al artistului din acea perioadă. Pictorul ne introduce în universul intim și atât de atractiv al curtezanelor. O apariție exotică, venită din lumea artelor și a gheișelor, Tayou-San pictată de Samuel Mützner este însoțită de alaiul tipic (ce avea și rolul de a sprijini pășirea curtezanei). În ciuda dimensiunilor impresionante ale lucrării (228 × 176,5 cm), artistul se oprește cu rigurozitate și minuțiozitate asupra fiecare detaliu în parte.

    Opera “Curtezane din Shimabara” a participat la expoziția personală a lui Samuel Mützner intitulată "Le Japon" din București (17 ianuarie - 28 februarie 1916) și din New York (28 ianuarie -11 martie 1916). Expoziția avea să fie excepțional primită de critica vremii, fiind elogiată în "New York-Herald", "Evening World", "The Sun", "American Art News" etc.

    ”Curtezane din Shimabara” nu a ieșit până în acest moment din colecția privată din care a făcut parte. Licitația Artmark dă publicului șansa de a admira această fermecătoare operă după aprox. o sută de ani de la “dispariția” sa.

1 - 10 din 1678 total

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. ...
  7. 168
Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citiți mai multe aici.
x