Închide 

Înregistrare cont nou

Prenumele este obligatoriu!
Numele este obligatoriu!
Prenumele este invalid!
Numele este invalid!
Adresa de email este invalidă!
Adresa de email este obligatorie!
Numărul de telefon este obligatoriu!
Adresa de email este deja înregistrată!
Parola este obligatorie!
Introduceți o parolă validă!
Introduceți minim 6 caractere!
Introduceți maxim 16 caractere!
Parolele nu sunt identice!
Vă rugăm să acceptați Regulamentul de Licitare!
Eroare de autentificare. Email-ul sau parola nu sunt corecte!
Natură statică cu gutui
27

Natură statică cu gutui

Octav Băncilă

1872, Corni, Botoșani - 1944, București
[anii '20], ulei pe pânză, 28 × 34 cm, semnat dreapta sus, cu negru, Octav Băncilă
Valoare estimativă: € 2.000 - 4.000

Informații documentare:
Opera este reprodusă în catalogul “Colecția de
Artă dr. Hortensiu Aldea” la pagina 46, cat. 30.
 
Adjudecat: € 5.500

Sub îndrumarea profesorilor de la Academia de Arte Frumoase din München Băncilă a fost îndrumat spre un complex pictural realist, dar a luat contact și cu primele manifestări expresioniste din mediul artistic german. În pictura românească, s-a afirmat printr-o viziune caracterizată de realism critic şi prin rolul moralizator al artei sale, care impuneau un alt sistem de percepţie. Promotor al artei ”utile” sau cu ”tendinţă”, artistul a recurs la expresia directă, dezvoltând un limbaj autonom, caracterizat de descriptivism şi economie de mijloace. Ilustrând de multe ori o ideologie socialistă, lucrările sale se adaptau în funcţiei de mesaj, valoarea estetică fiind plasată în poziţie de subordonare. Pictura lui Băncilă este cunoscută prin caracterul său social, marcând o deschidere către modernism, într-un peisaj artistic tributar academismului şi reţetelor de atelier.

”Natură statică cu gutui” este una dintre picturile lui Băncilă care relevă preocuparea sa pentru transpunerea realităţii imediate, pentru comunicarea directă şi simplismul sugestiei, eliminând rafinamentul cromatic şi construcţia compoziţională savantă în favoarea unui stil ce avea să fie simbolul forţei şi hotărârii. Artistul nu caută atmosfera preţioasă, rafinată, ci obiecte familiare din gospodăria omului aşezat, pe care le tratează în mare şi cu vioiciune. În opera sa, ce nu intenţionează atât să trezească emoţia estetică, cât să trezească gândurile privitorului, pictura arată preocupare pentru formă, farmecul detaliului şi al culorilor luminoase. (I.P.)

Bibliografie

DREPTU, Ruxandra, ”Octav Băncilă”, Ed. Meridiane, București, 1987

#3851
Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citiți mai multe aici.
x